Αντικείμενο του έργου είναι η δημιουργία μιας πλατφόρμας που θα μπορεί να λειτουργήσει ως Open Lab πάνω στην Τέχνη. Για να μπορέσει να φτιαχτεί η εν λόγω πλατφόρμα με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ευρύτητα, έχει ενσωματωθεί στην ομάδα έργου: (α) το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το πρώτο μουσείο σύγχρονης τέχνης της Ελλάδας και ίδρυμα που διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες συλλογές σύγχρονης τέχνης, καθώς και μια σειρά εκπαιδευτικών και άλλων δράσεων που εντάσσονται στη σύγχρονη πολιτισμική δημιουργία και (β) το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα, που διαθέτει τεράστιο λαογραφικό πολιτισμικό πλούτο. Σκοπός είναι η δημιουργία μίας πλατφόρμας που θα διαθέτει (α) έναν ρόλο υποδομής και (β) έναν δυναμικό ρόλο εξόρυξης και παροχής δεδομένων για σειρά σκοπών που σχετίζονται με:
- την ανάπτυξη εκπαιδευτικών και μουσειοπαιδαγωγικών εφαρμογών με βάση τα εκθέματα και τους πολιτισμικούς πόρους των φορέων πολιτισμού,
- τη δημιουργία εργαλείων που θα επιτρέπουν στους επισκέπτες να δημιουργούν το δικό τους «παιχνίδι» αφού: (α) επιλέξουν τύπο παιχνιδιού (από συγκεκριμένη λίστα παιχνιδιών), (β) επιλέξουν αριθμό εκθεμάτων και τα εκθέματα που επιθυμούν και (γ) παραμέτρους του παιγνίου (π.χ. ώρα διάρκειας, αριθμό συμμετεχόντων κ.α.),
- την ελεύθερη πρόσβαση ανεξάρτητων δημιουργών / εταιρειών (που συμμετέχουν στις πολιτισμικές και δημιουργικές βιομηχανίες) σε πολιτισμικό περιεχόμενο, την χρήση του (με βάση τα πνευματικά δικαιώματα που ορίζει ο κάθε φορέας) με την παράλληλη διασύνδεση Φορέα Κτήσης του πολιτισμικού περιεχομένου – Φορέα Αξιοποίησης του, μέσω των ψηφιακών υποδομών. Ουσιαστικά επιτρέπουν σε ιδιώτες να δημιουργήσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά παίγνια, με βάση τα εκθέματα του φορέα, να «κρεμάσουν», τις εφαρμογές τους στην πλατφόρμα (με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και προϋποθέσεις που θα είναι εξ’ αρχής γνωστές) και να ωφεληθούν: (α) από την προβολή τους μέσω του παιγνίου, (β) χρεώνοντας τον χρήστη με βάσει το download, (γ) με χρονοχρέωση χρήσης του παιγνίου, (δ) με διαφημίσεις που θα προβάλλονται δυναμικά την ώρα του παιγνίου. Ο εκάστοτε φορέας θα έχει τη δυνατότητα τελικής έγκρισης της εφαρμογής (για την αποφυγή φαινομένων προσβλητικών ή άλλων), αλλά και να επιλέξει εκ προοιμίου επιθυμητή πολιτική χρέωσης.
Με τον τρόπο αυτό, διασυνδέεται η έννοια του «κλασσικού» αποθετήριού που διαθέτει ο εκάστοτε φορέας, με την έννοια της «παιχνιδομηχανής», που όμως θα έχει έναν περισσότερο εκπαιδευτικό και μουσειοπαιδαγωγικό χαρακτήρα. Στο πρώτο στάδιο πειραματικής ανάπτυξης η πλατφόρμα θα σχεδιαστεί να έχει τη δυνατότητα τουλάχιστον τριών διαφορετικών ειδών παιγνίων (ενδεικτικά αναφέρονται κάποια παρακάτω), με σκοπό στα πλαίσια της εμπορικής της εκμετάλλευσης να αυξηθεί μελλοντικά η δυνατότητα της. Φορείς που θα έχουν ήδη εγκαταστήσει την πλατφόρμα θα μπορούν με την κατάλληλη αναβάθμιση να αποκτούν πρόσβαση στις νέες λειτουργίες υποστήριξης.
Το έργο εντάσσεται στη Δράση Εθνικής Εμβέλειας «Ανοιχτή Καινοτομία στον Πολιτισμό» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.